W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Sprawozdanie Rady Nadzorczej za 2021 rok

XML

Treść

Załącznik
do Uchwały Nr 1/04/2022 
Rady Nadzorczej
Wodociągi Miejskie Sp. z o.o. w Braniewie
z dnia 14.04.2022 roku

 

Sprawozdanie Rady Nadzorczej za 2021 rok

 

Rada Nadzorcza Wodociągi Miejskie Sp. z o.o. w Braniewie regularnie analizowała sytuację bieżącą Spółki na każdym swym posiedzeniu. Było to czynione wzorem lat ubiegłych w oparciu o kolejne chronologiczne informacje Prezesa Zarządu Spółki z działalności bieżącej Spółki. Przedstawiane do analizy dane dotyczyły każdorazowo wyniku finansowego Spółki, kształtowania się przychodów i kosztów, środków pieniężnych, stanu należności, stanu zapasów Spółki oraz realizacji kluczowych dla Spółki inwestycji i projektów. Taki przedmiot analizy Rady Nadzorczej dotyczył kolejnych jej posiedzeń wg poniższego zestawienia:  

1.    Na posiedzeniu w dniu 30 marca 2021 r. oraz dodatkowym w dniu 31 marca 2021 r. zapoznano się z informacją Prezesa Zarządu, w której przedstawił informację na temat sytuacji finansowej Spółki za 2 miesiące 2021 r. Prezes Zarządu przedłożył Radzie Nadzorczej „Sprawozdanie z wykonania celów zarządczych za 2020 rok”.

2.    Na posiedzeniu w dniu 6 kwietnia 2021 r. zapoznano się szczegółowo ze sprawozdaniem finansowym Spółki za 2020 rok. W tym dniu podjęto jednogłośnie Uchwałę Rady Nadzorczej w sprawie przyjęcia sprawozdania Rady Nadzorczej Wodociągi Miejskie Sp. z o. o. w Braniewie za 2020 rok, podjęto także jednogłośnie Uchwałę Rady Nadzorczej w sprawie oceny sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2020 oraz sprawozdania Zarządu z działalności Spółki za rok 2020 oraz propozycji Zarządu o podział zysku, jednogłośnie podjęto także Uchwałę Rady Nadzorczej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Prezesowi Zarządu Spółki z wykonania przez niego obowiązków za rok obrotowy 2020.

3.    Na posiedzeniu w dniu 27 kwietnia 2021 r. zapoznano się z informacją na temat bieżącej sytuacji finansowej Spółki za pierwsze 3 miesiące 2021 roku i wynikiem z działalności za ten okres, przyjęto informację o ujemnym wyniku na sprzedaży wody i ścieków, dodatnim wyniku na usługach i łącznie dodatnim wyniku finansowym Spółki, o braku zaległości w należnościach. 

4.    Na posiedzeniu w dniu 27 maja 2021 r. prócz omówienia działalności bieżącej i sytuacji finansowej Spółki za 4 miesięcy 2021 roku, Pan Tomasz Sielicki Burmistrz Miasta Braniewa wręczył akty powołania dla wszystkich członków Rady na kolejną kadencję na lata 2021 – 2024. Podjęto jednogłośnie trzy Uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego oraz Sekretarza Rady Nadzorczej. W tym dniu podjęto jednogłośnie Uchwałę Rady Nadzorczej w sprawie wykonania Celów Zarządczych i ustalenia wysokości należnej wypłaty Wynagrodzenia Uzupełniającego dla Prezesa Zarządu.

5.    Na posiedzeniu w dniu 26 sierpnia 2021 roku omówiona została sytuacja finansowa Spółki za 6 miesięcy 2021 roku, omówiono zakończenie inwestycji na Przepompowni Wody Pitnej w Braniewie, przedstawiono zagrożenia dla spółki związane z podwyżką cen energii elektrycznej oraz o toczącej się sprawie z deweloperami. W trakcie posiedzenia dyskusji poddana została procedura wyboru biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego. Zmiany zostały na bieżąco naniesione , w związku z czym podjęto Uchwałę w sprawie ustalenia procedury wyboru biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego w Spółce.  

6.    Na posiedzeniu w dniu 30 września 2021 roku przeprowadzona została analiza złożonych ofert na badanie sprawozdania finansowego w Spółce. Z przeprowadzonego postępowania dokonano wyboru podmiotu do badania sprawozdania finansowego Spółki za rok 2021 oraz za rok 2022. W związku z powyższym została jednogłośnie podjęta Uchwała w sprawie wyboru podmiotu do badania sprawozdania finansowego za okres obrachunkowy od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r. oraz za okres obrachunkowy 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r.

7.    Na posiedzeniu w dniu 14 grudnia 2021 r. omawiano szczegółowo bieżącą działalność Spółki za 10 miesięcy 2021 r., w tym informacje o dodatnim wyniku finansowym brutto, o dodatnim wyniku na sprzedaży, terminowej spłacie zobowiązań, braku większych zaległości w należnościach, liczbie zatrudnionych na poziomie 51 pracowników, nie zagrożonej dalszej działalności Spółki oraz o wykonanych inwestycjach. Wszyscy obecni poinformowani zostali również o zagrożeniu funkcjonowania Spółki w nadchodzącym okresie, co związane było ze wzrostem cen energii elektrycznej. W związku z tym Prezes Zarządu poinformował o planowanym wprowadzeniu nowej taryfy w 2022 r. Prezes Zarządu przedstawił także plan inwestycyjny na 2022 rok. Ponadto jednogłośnie podjęto Uchwałę Rady Nadzorczej w sprawie uszczegółowienia Celów Zarządczych na 2022 rok, określenia ich wag oraz kryteriów oceny ich realizacji i rozliczenia dla Prezesa Zarządu Spółki.

Analizę sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2021 oraz sprawozdania Zarządu z działalności Spółki za rok 2021 wraz z propozycją o podział zysku zawiera odrębna uchwała Rady Nadzorczej.